Winkelwagen
U heeft geen artikelen in uw winkelwagen
Simon Kobyliński, de oprichter van Creme Cycles, is een man met een verhaal. Als zoon van een artistieke moeder en een professor in de wetenschap groeide hij op in Londen. Later verhuisde hij naar zijn geboorteland Polen, waar hij na een carriere als muzikant ervoor koos om vanuit zijn andere passie - downhill mountainbike - een beroep te maken. In 2003 startte hij NS Bikes, een nichemerk gespecialiseerd in downhill fietsen.
Simon begon de fiets naast de sport ook voor alledaagse verplaatsingen te gebruiken en integreerde het fietsen in z’n woon-werk verplaatsingen. Hij merkte gaandeweg op dat veel fietsen (en fietsers) er ‘t zelfde uitzien; de fietsen omdat ze samengesteld worden met gelijkaardige componenten van toeleveranciers – de fietsers omwille van de lycra sportkledij.
Met een heel duidelijke visie voor ogen zag Creme Cycles in 2009 het licht. Het moest de “creme de la creme” van de stadsfiets worden: handgebouwd, met kaders van 4130 staal (net zoals de befaamde Surly randonneurs of de Koga’s met Reynolds 520 buizen), met zo veel mogelijk onderdelen van eigen makelij (cranks, pedalen, spatborden, bellen, bidonhouders, sturen,....), met hoog-kwalitatieve lak in bijzondere kleuren, enz. Een Creme fiets straalt dan ook perfectionisme en passie uit!
Alle Creme’s zijn ontworpen volgens het principe “less is more”. Een puristisch design dus, met oog voor detail en zonder overbodige toeters en bellen. Tijdloos ook, zowel in ontwerp als in marketing. Als je in 2017 een Creme model koopt zal het in 2018 nog steeds te verkijgen zijn, zij het dan misschien met enkele kleine aanpassingen. Creme Cycles kiest hiermee bewust voor een strategie van duurzaamheid (net zoals VSF Fahrradmanufaktur trouwens), iets waar we ons helemaal in kunnen vinden.
http://cremecycles.com/images/video/video_start.webm
Het gamma valt op te delen in volgende reeksen:
Bij de meeste modelreeksen zijn verschillende afmontages mogelijk. Afhankelijk van de reeks verschillen deze afmontages in het aantal versnellingen, de gebruikte zadels en handvatten, de verlichting, standaard vs. gepolijste velgen etc.
“Uno” is hierbij het instapmodel, “Solo” is een klasse hoger, en “Doppio” is de top. Voor de Ristretto zijn er twee specifieke afmontages mogelijk nl. “classic” (Instap) en “Thunder” (top).
Verder worden er elk jaar een aantal modellen in Limited Edition uitgebracht: juweeltjes in beperkte oplage.
De kinderfietsen trachten we steeds op voorraad te hebben. Andere modellen zijn enkel leverbaar op bestelling
Zie http://cremecycles.com/ voor meer info in foto’s